Saturday, April 17, 2010

Gjestedesigner #56

Ny søndag, ny skisse! Det er bare så deilig med vår! Nå er det krokus, hestehov, hvitveis og snøklokker å se overalt! Ungene er ferdige med ulltøy og utedresser, våte votter og luesveis. Butikkene bugner av tulipaner, vårblomster og hagemøbler! JIPPI! 

Denne måneden skal vi kose oss med inspirasjon fra Aud som vant vår bursdagskisseutfordring!

Hun er ei knakanes kreativ og flink dame!

Aud Randi Kalve


Hun vant vår bursdagsskissekonkurranse, og skissen denne uken er det vår egen HegeAL som har laget!

Her er Randis flotte og spreke bidrag til skissen! Har dere sett så kult!!!



Randi om seg selv;

Jeg heter Aud Randi Kalve, er 47 år (huff!) og bor i Bergen sammen med mann og to tenåringsdøtre. På dagtid jobber jeg som ingeniør og på kveldstid pusler jeg med klipping og liming. Jeg startet med scrapping høsten 2008 etter min yngste datters konfirmasjon. Da fant jeg ut at jeg ville lage et album til henne og startet å søke på internett etter inspirasjon. Det tok ikke lang tid før jeg var helt hektet og spisestuebordet var fylt til randen av alle mine nyinnkjøpte effekter. Da jeg var ung holdt jeg stadig på med diverse håndarbeid som tegning, sying, strikking, hekling osv, men de siste 15 årene har jeg ikke gjort noen verdens ting (av den slags). Jeg fant fort ut at scrapping er den ideelle hobby, for den kan inkludere all slags håndarbeid, og i tillegg får en gjort noe med alle bildene som ellers bare blir liggende i esker og på dataen.

Designteam:

Jeg har vært medlem av designteamet til skissebloggen Inspired Blueprints siden juli 2009. Perioden går ut nå i april, så da får vi se..

Diller:


"White space" - når jeg blar gjennom diverse gallerier på internett, er det alltid sider med mye luft som jeg blir fasinert av, selv om jeg ikke alltid helt får det til selv :)
Prikker og sprut - som de fleste andre for tiden, så har også jeg dilla på spruteflasker med farge og glitter og prikker og flekker laget med vannmaling.
Halvperler - jeg har nok ikke laget mange sider den siste tiden uten at disse er med...
Symaskin - den satt langt inne, men til slutt måtte symaskinen frem, og nå er det enten sikk-sakk og rett-søm på de fleste av sidene mine:)
Bilder - gode bilder, enten teknisk gode, morsomme eller kreative er den viktigste delen av siden. Jeg har akkurat lastet ned Pioneer Woman Photoshop Actions for PS Elements, og de er Kjempebra! Hvis dere har PSE eller Photoshop og ikke har gjort det enda, så les her hvordan det skal gjøres. Anbefales!!!

Inspirasjon

I tillegg til dere i skissedilla som tryller fram de nydeligste sider er det veldig mye inspirasjon å hente blant alle som deltar hver uke. Mine "kolleger" i Inspired Blueprints er også utrolig dyktige damer. Det var ikke lett å plukke ut bare fem, men her kommer de:


Carrin
- litt urettferdig å trekke frem en av dere, men jeg har vært stor fan lenge, og i mine øyne er det som du lager toppen av kreativitet og design.

Ania - for de fantastiske fargene og den lekne stilen, supre bilder også!

Armance - fantastisk design og kreativitet!

Celine Navarro - jeg eeelsker reisesidene og minialbumene som hun lager! Veldig inspirerende!

Christine Middlecamp - fantastisk fargesammensetning og masse små detaljer, hun har også en nyydelig håndskrift!

Tusen takk til Aud som takket ja til å bli med, takk til dere andre også som ble med på bursdagskissa vår!

Her er våre bidrag denne uken, håper vi også kan inspirere noen til å sette seg og scrappe et bidrag!

Lula







Håper dere blir med og scrapper alle skissene denne måneden, for sjekk den flotte premien til AUD!

Bli med alle sammen!

Minner om at dere må lagre riktig, dere kan se her hvordan dere legger inn riktig!


2 comments:

pia iris said...

en flott skisse og mange flotte bidrag fra dere i DT.

Ann-Katrin said...

Takk for flott inspirasjon Aud og takk for flott utfordring. Jeg fikk levert 3 minutter før fristen. Yeah! ;o)